Ако имате гинекомастия, но ви е страх от операция, пробвайте с:

Гинекомастия операция - всичко, което трябва да знаете

До сега ви занимавах почти само с хормоналните причини за появата на гинекомастия и с начините за оптимизиране на хормоните. При някои хора те дават отлични резултати, но това е предимно когато гинекомастията е в по-голямата си част мастна тъкан (мазнини) или когато гинекомастията е скоро образувана и на не повече от няколко месеца или година. При всички останали случaи вариантите са два - или се примирявате и се научавате да живеете с гинекомастията или се подлагате на операция за премахване на гинекомастия. Днешната статия е за всички, които клонят към второто решение и искат да си направят гинекомастия операция. Ще се опитам да дам отговори на многото въпроси, които изникват.

Трябва ли скалпелът да плаши хората с гинекомастия?

На първо място, решението да се оперирате е трудно за взимане. Разбирам ви, никой не иска да го режат. Както при всяка операция и при тази има медицински рискове свързани с излизането от упойка (при пълна упойка) , с евентуално възпаление след операцията и проблемите, които произлизат от него. Като цяло обаче операцията е се води лека и когато е при добър хирург и лекар, не би трябвало това да е проблем. Все пак в болниците и клиниките се извършват успешно много по-страшни и рискови операции. Като цяло рискът при повечето хора е минимален и според мен няма основание за големи страхове. Ако пък имате здравословни проблеми, които увеличават риска, задължителните медицински прегледи преди операцията ще ги извадят наяве и анестезиологът ще вземе решение до колко е рискова операцията при вас.

Какъв е реда преди операцията от гинекомастия

Редът е следния - отивате при личния лекар, споделяте му проблема и намерението да се оперирате. От него изисквате всички възможни направления и изследвания, за да минете по НЗОК безплатно. Специалистите, които трябва да посетите са ендокринолог, мамолог, кардиолог, анестезиолог.

Ендокринологът ви прави излседвания и се опитва да останови причината за гинекомастията. При най-добрия случай гинекомастията ви е идиопатична, т.е. не се знае причината или тази причина вече е отминала и я няма. В най-лошия случей причината е рак на тестисите или рак на мозъка, но това са изключително редки варианти.

Мамологът ви прави снимка на гърдите и физически преглед чрез опипване. Той остановява дали имате гинекомастия или просто повече подкожни мазнини в тази област.

Кардиологът трябва да даде становище дали сърцето ви е здраво и дали може да се подложите на операция с обща/пълна упойка/анестезия.

Анестезиологът има крайната дума, той преглежда изследванията и документите от другите специалисти. Той също може да ви назначи някакви изследвания или тестове. В крайна сметка прави заключение дали може да се оперирате и до колко ще е рискова операцията.

Самата гинекомастия операция минава бързо. Слагат ви упойката и се събуждате без гинекомастия. Не усещате нищо, никакви болки. Най-често пациентите престояват в болничното заведение една нощ след операцията и на следващия ден ги изписват. След операцията се пият няколко дни антибиотици и болкоуспокояващи. Аз лично не съм усещал болки дори и в дните след операцията.

Какви варианти има за цената на гинекомастия операцията

Тук вариантите са два - безплатна операция, която се поема от здравната каса (НЗОК) или платена при пластичен/естетичен хирург, който работи на частна практика. На пръв поглед избора е ясен, НО има няколко подводни камъка! При гинекомастия операцията нещата стоят както при раждането при жените. Може и безплатно, но повечето предпочитат да си платят за да знаят, че всичко ще е на най-високо ниво, ще има отлично отношение към тях и специалистите ще са най-квалифицираните и опитни в тази област.

Гинекомастия операция по НЗОК

+ Безплатна
- Оперира ви обикновен хирург, който няма опит с естетичната/пластична хирургия и прикриване на белезите. С две думи, тук сте при “касапите”.
- Обикновените хирурзи, които работят по НЗОК не правят липосукция и/или изрязване на излишна кожа. Ако се изреже само жлезата под ареолата и не се направи липосукция, рискувате гърдите ви в бъдеще да имат “кратерчета”/вдлъбнатини в областта на ареолата. Това е доста подозрително и хората ще задават въпроси, а никой от вас не иска това.
- Друг риск е гърдите да не бъдат симетрични след операцията на гинекомастията.
- Най-вероятно хирургът не е запознат с различните техники за извършване на гинекомастия операцията

Добър вариант е за хора с нисък процент подкожни мазнини в областта на гърдите, т.е. тези , които имат така наречените подпухнали/пухкави зърна (puffy nipples). При тях операцията е най-лесна, кратерчета се появяват рядко и няма нужда от липосукция. Единствения минус е способността на обикновения хирург да прикрие белезите.

Платена операция при пластичен/естетичен хирург на частна практика

- Платена. Единственият, но и доста “скъп минус”. От това, което аз съм разучавал цените варират от 800 евро до към 3000-4000 евро. и зависят от сложността на конкретната операция
+ Ще бъдете оперирани от специалист в пластичната и естетична хирургия, който най-вероятно е с доста опит и е правил десетки, ако не и стотици операции за отстраняване на гинекомастия
+ Специалистът, който ще ви оперира може да избере различни техники на операцията, в зависимост от конкретния случай на пациента (степен на развитие на гинекомастията, количество подкожни мазнини, нужда от липосукция, нужда от изрязване на излишна кожа, нужда от намаляване на ареолата, процент мазнина, жлеза и фиброзна тъкан под ареолата )
+ Ще ви покаже примери на своята работа - снимки преди и след гинекомастия операцията на други клиенти
+ Ще получите отлично и любезно обслужване
+ Белезите от операцията ще са прикрити по най-добрия начин!
+ Ако е нужно ще се направи липосукция и пластика на излишната кожа

Ако може да си позволите платената операция, направете го. Ще избегнете доста рискове. Ако имате повече подкожни мазнини, не можете да отслабнете, а нямате търпение да се отървете от гинекомастията, платената операция е единствения ви избор.

Съвсем скоро ще публикувам и следващата ми статия, в която ще пиша за възстановяването след операцията от гинекомастия. Ще си говорим за еластичното компресиращо бельо, грижата за белезите, възможностите и ограниченията при спортуване и други важни неща.

Няма коментари:

Публикуване на коментар